"Żniwiarz pusta noc" - Paulina Hendel - Recenzja

Tytuł: Żniwiarz pusta noc 

Oryginalny tytuł: Żniwiarz pusta noc 


Autor: Paulina Hendel

Wydawnictwo: Czwarta strona  

Data wydania: 10 maja 2017






Za tą książkę zabrałam się bardzo spontanicznie, ponieważ nie planowałam jej czytać. Po prostu zupełnie nie spodziewanie wygrałam ją w konkursie na Instagramie i jakiś czas później postanowiłam ją przeczytać. Mimo, że na początku się wahałam i rozważałam zabranie się za coś innego, też z powodu, że wolę książki zagranicznych autorów.
Po przeczytaniu jej nie mogłam uwierzyć, że tak dobra książka jest od polskiego autora!
Opowiada ona o 20-sto letniej Magdzie która pracuje w małej księgarni w niewielkim miasteczku Wiatrołom. Rodzina Magdy jest odizolowana i nikt z nimi nie utrzymuje kontaktów, dlatego że jej rodzina wie o wiele więcej niż reszta miasteczka. Wierzą w demony i upiory. Wujek Magdy, Feliks, jest Żniwiarzem - czyli, że po śmierci znajduje nowe ciało, używa jego jak naczynia i żyje dalej. On wraz z Magdą łapią zjawy, bezkosy i inne demony. Magda poznaje też chłopaka o imieniu Mateusz, który jest nowy w miasteczku. Mateusz dowiaduje się o dziwnym zajęciu Magdy, lecz z czasem do niego przyzwyczaja i też tak jak dziewczyna zaczyna łapać demony.
W tej książce można znaleźć naprawdę dużo ciekawych cytatów, np. :

Przecież Polska nie zaistniała ot tak w chwili, kiedy przyjęła chrzest. Na tych samych terenach działo się wiele ciekawych rzeczy, żyli ludzie, którzy wierzyli w starych bogów oraz najróżniejsze demony. Mieli swoje święta, własne tradycję. Chrześcijaństwo, nie mogąc tego wszystkiego wyplewić z umysłów ludzi, zaczęło przejmować niektóre ze 
starych zwyczajów.
Ta opowieść okazała się naprawdę wspaniała i ciekawa. Te niesamowite zwroty akcji, ciekawe dialogi i sam pomysł na żniwiarzy, którzy po śmierci wcale nie odchodzą z tego świata! Ta cudowna książka na pewno trafi do mojego Top 10 2017 i z niecierpliwością czekam na kolejnie tomy o przygodach Magdy i Feliksa 💖💜

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

PODSUMOWANIE CZERWCA 2017

PODSUMOWANIE LISTOPADA 2017